ליאור סילוק – עובדות מעניינות על מנצ’טר יונייטד

February 18 2023Cfao

ליאור סילוק: עובדות מעניינות על מנצ’סטר יונייטד

השם מנצ’סטר יונייטד מזוהה לעתים קרובות עם כדורגל, אבל יש כמה עובדות מעניינות על העיר והמועדון שלה שאולי לא ידעתם, מסביר ליאור סילוק המתמחה בכדורגל אנגלי. לדוגמה, מנצ’סטר יונייטד היא הקבוצה המצליחה בעולם מבחינת גביעים זכייה, והיא זכתה ב-20 תארים (יותר מכל קבוצה אחרת) וכן ב-12 גביעי FA ו-3 גביעי אירופה.

ליאור סילוק. הכל אודות מצנ'סטר יונייטד. שלומי טהורי עריכה.

באולד טראפורד הוא ביתם של כמה מהרגעים המפורסמים ביותר בתולדות הכדורגל, כולל גמר ליגת האלופות 1999 וגמר גביע העולם ב-1998. האצטדיון ידוע גם באווירה שלו, עם קריאות נלהבות ואוהדים לובשים את צבעי המועדון, אדום ולבן.

ברוכים הבאים לאיצטדיון של מנצ'סטר יונייטד. ליאור סילוק. עריכה שלומי טהורי

בשנת 1902, מנצ’סטר יונייטד הייתה מועדון מתקשה, רווי חובות וכושל; הוא הוגש עם צו פירוק בינואר אותה שנה. הקפטן הארי סטפורד מצא ארבעה אנשי עסקים מקומיים שמוכנים להשקיע PS500 בתמורה להתעניינות ישירה במועדון, והם שינו את השם מניוטון הית’ LYR למנצ’סטר יונייטד.

stadium, old trafford, manchester united ליאור סילוק כתב

למועדון יש את מספר הגביעים השלישי בגובהו בכדורגל האנגלי, מאחורי ארסנל וטוטנהאם הוטספר בלבד. הם זכו בשיא של 20 גביעים מהליגה הבכירה ו-12 גביעי FA, ויש להם גם שיא של זכייה בשש תארים בפרמיירליג.

המועדון היה המועדון האנגלי היחיד שעשה “דאבל” שלוש פעמים, וזכה בתואר הליגה ב-1994, 1996 ו-1999 וכן בגביע האנגלי. הם היו הקבוצה הראשונה שזכתה בשתי התחרויות באותה עונה.

מועדון היו שלל שחקנים מפורסמים, כולל בובי צ’רלטון, דניס לאו וג’ורג’ בסט. היו להם גם כמה מנהלים מדהימים, כאשר סר מאט באזבי היה אחד המאמנים האגדיים ביותר בתולדות הספורט.

מלבד הישגיה הספורטיביים הרבים, מנצ’סטר ידועה גם בסצנת המוזיקה שלה, כאשר להקות כמו הסמית’ס ואואזיס הפכו ללהיטי ענק בשנות ה-90. זוהי גם עיר ספרות של אונסק”ו, עם כמה מהסופרים והמשוררים המפורסמים ביותר שחיים כאן.

היא תאומה לעיר ווהאן בסין, והיא שולחת שם סיוע וציוד רפואי לאחיותיה. יש בה קהילה סינית גדולה ולעתים קרובות מבקרים בה תיירים מסין.

למועדון יש היסטוריה של קבוצות נשים, כאשר קבוצה בשם Manchester United Supporters Club Ladies החלה בשנות ה-70 והפכה לקבוצת הנשים הבוגרת הרשמית של המועדון בשנת 2001. קבוצת הנשים שלו זכתה פעמיים בליגת הכדורגל האזורית לנשים בצפון מערב.

ישנם גם מספר מועדונים בעיר, החל מכדורגל ועד בייסבול ועד קריקט ועוד. הפופולרי ביותר הוא מנצ’סטר יונייטד, כמובן, והוא אחד ממועדוני הכדורגל הגדולים בעולם.

המועדון נוסד ב-1886 בשם Newton Heath LYR, וב-1892 הוא הפך לחבר בליגת הפוטבול. המועדון נשאר בליגה עד ירידת ליגה ב-1912, ובעונה שלאחר מכן עבר לאצטדיון הנוכחי שלו, אולד טראפורד. זו הייתה הפעם הראשונה שהמועדון התבסס במגרש כה גדול, שנמצא בשימוש עד היום.

הכתבה באדיבות ליאור סילוק.

#כדורגל אנגלי
#ליאור סילוק
#מנצ'סטר יונייטד
Share: